§ Uppsägning och hantering av medlemskap
1. Uppsägning av medlemskap
Medlem har rätt att när som helst säga upp sitt medlemskap. Uppsägning ska ske skriftligen, antingen via den personliga profilsidan på webbplatsen eller genom att skicka ett e-postmeddelande till support@connectly.se.
För att undvika förnyelse och därmed ny debitering måste uppsägning inkomma senast 20 dagar före påbörjandet av nästa faktureringsperiod. Vid senare uppsägning löper medlemskapet till slutet av nästkommande period.
Ingen återbetalning sker för redan erlagda medlemsavgifter, såvida inte annat anges i dessa villkor eller krävs enligt tvingande lag.
2. Automatisk förnyelse
Om inget annat avtalats förnyas medlemskapet automatiskt vid utgången av varje betalningsperiod (månatligen eller årligen, beroende på vald plan). Betalningsskyldighet föreligger för varje ny period som påbörjas.
Vid årsvis medlemskap skickas en skriftlig påminnelse om förnyelse via e-post minst 30 dagar innan nästa avtalsperiod inleds.
3. Frysning av medlemskap
Connectly godkänner ingen frysning av medlemskap.
4. Tillfälligt uppehåll
Medlem kan efter särskild begäran beviljas ett tillfälligt uppehåll i medlemskapet utan att säga upp det permanent. Under uppehållstiden fortsätter medlemskapet formellt att löpa, men avgift kan efter individuell prövning sättas ned eller efterskänkas.
Connectly förbehåller sig rätten att godkänna eller avslå begäran om uppehåll från fall till fall.
5. Avslut och bekräftelse
Vid uppsägning skickas en skriftlig bekräftelse till den e-postadress medlemmen uppgett. Bekräftelsen anger när medlemskapet avslutas samt eventuella kvarstående åtaganden.
6. Missbruk och uppsägning från Connectlys sida
Connectly förbehåller sig rätten att med omedelbar verkan avsluta medlemskap om medlemmen bryter mot användarvillkoren, missbrukar tjänsten eller agerar i strid med nätverkets syfte och värderingar. Ingen återbetalning sker vid sådan uppsägning.